Analysis of The Hydroponic Vegetable Business Strategy During The Covid-19 Pandemic in City Of Makassar (Case Study on Green Top Farm)
Main Article Content
Abstract
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
This works is under Creative Commons Attribution LicenseReferences
Chow, V. (1990). The commercial approach in hydroponics. International Seminar on Hydroponic Culture of High Value Crops in the Tropics in Malaysia.
Eneng Fakhrunnisa, J. G. K. dan S. (2018). Produksi Tomat Cherry dan Tomat Beef dengan Sistem Hidroponik di Perusahaan Amazing Farm, Bandung. Bul. Agrohorti 6(3) : 316–325(2018).
Hesti Dwi Setysningrum dan Cahyo Saparinto. (2011). Panen sayur secara rutin di lahan sempit. Penebar Swadaya Grup.
Indriasti, R. (2013). Analisis Usaha Sayuran Hidroponik Pada PT Kebun Sayur Segar Kabupaten Bogor.
Rangkuti, F. (2006). Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis. PT. Gramedia Pustaka Utama.
Rangkuti, F. (2014). Teknik Membedah Kasus Bisnis Analisis SWOT : Cara Perhitungan Bobot, Rating dan OCAI. Gramedia Pustaka Utama.
Rizkiansah, T., Kurniati, D., & Imelda, I. (2018). Analisis Faktor-Faktor Pribadi Dan Psikologi Pada Proses Keputusan Pembelian Sayuran Hidroponik di Kota Pontianak (Studi Kasus Merek Sayok Kite). Jurnal Sains Mahasiswa Pertanian, 7(2).
Syaifullah, H. (2016). Identifikasi Perumusan Strategi Pada Pengembangan Usaha Budidaya Sayur Hidroponik. In Magister Teknik Industri.
Tandjung, J. W. (2011). 18 Jurus Ampuh Menyiasati Persaingan Bisnis. Andi Publisher.
Wibowo. (2007). Manajemen Kinerja. Raja Grafindo Persada.