STRATEGI PEMASARAN KERIPIK TEMPE SANAN DI KOTA MALANG BERDASARKAN METODE ANALYTICAL HIERARCHY PROCESS (AHP)

Isi Artikel Utama

Indriani Indriani
Rahayu Relawati
Livia Windiana

Abstrak

A good marketing strategy needs to be applied in Tempe chips business. The purpose of this investigation is how the business description Tempe chips business & determine an effective marketing strategy based on the Analytical Hierarchy Process (AHP) business criteria on costs, sales value and profits. This method utilized a random sampling method with several samples studied by 23 industries. Analytical Hierarchy Process (AHP) is applied to determine between alternative kiosk strategies and consignment. The result showed that the more effective strategy was using its kiosk. Analytical Hierarchy Process analysis results produce a value of less than 1, means that the effect of CR <0.1 is a consistent assessment. The calculation at the Eigen stage provides 1 and continues for the Lamda Max calculation of 2.354 and the CI of -0.332 and continues at the final count. The final result of the calculation of CR = -1,662. So it arguably to be consistent. The perfect strategy choice is the kiosk itself, and it can be seen from the results of the analysis with the Analytical Hierarchy Process method.

Rincian Artikel

Cara Mengutip
Indriani, I., Relawati, R., & Windiana, L. (2020). STRATEGI PEMASARAN KERIPIK TEMPE SANAN DI KOTA MALANG BERDASARKAN METODE ANALYTICAL HIERARCHY PROCESS (AHP). Jurnal Sosial Ekonomi Pertanian, 16(1), 37–48. https://doi.org/10.20956/jsep.v16i1.9316
Bagian
Articles

Referensi

Darmanto, E., Latifah, N., & Susanti, N. (2014). Penerapan Metode Ahp (Analythic Hierarchy Process) Untuk Menentukan Kualitas Gula Tumbu. Jurnal Simetris, 5(1), 75–82.

Endah Kusumaningsih ; Sukardi ; Susinggih Wijana. (2007). Studi Pengolahan Tempe Gembus Menjadi Keripik Dengan Kajian Proporsi Tepung Pelapis. Jurnal Teknologi Pertanian, 3(2), 78–84.

Galuh Dian Paramita W ijaya , Retno Astuti, R. L. R. S. (2014). Strategi Pemasaran Berdasarkan Analisis Bauran Pemasaran Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Produk Buah Apel Malang Di Giant Mall Olympic Garden (Mog).

Heru Santoso1, Rahman Hartono1, S. L. S., & 1). (2010). ( Potency Of Agroindustry Based On Effort Performance And Its. Agrise, X(3), 1412–1425.

Ninik Wahyuningsih, Wike Agustin Prima Dania, I. A. D. (2014). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Minuman Kopi Menggunakan Metode Analytical Hierarchy Process ( Ahp ) Dan Technique For Order Preference By Similarity To Ideal Solution ( Topsis ) ( Studi Kasus Pada Coffee Story Malang) Priority Analysis Of Marketing M. Jurnal Teknologi Industri Pertanian, 1–10.

Nirmala Sari, Evy Maharani, S. K. (2015). Strategi Pemasaran Agroindustri Keripik Tempe Di Desa Buluh Rampai Kecamatan Seberida Kabupaten Indragiri Hulu. Jurnal Teknologi Dan Manajemen Agroindustri, 88–96.

Nur Meganingsih, Evy Maharani, S. K. (2015). Aanalisis Agroindustri Keripik Tempe Bu Siti Di Desa Buluh Rampai Kecamatan Seberida Kabupaten Indragiri Hulu. Jom Faperta.

Nurjayanti, U. M. D. E. D. (2013). Analisis Nilai Tambah Industri Keripik Tempe Skala Rumah Tangga (Studi Kasus Desa Lerep Kecamatan Ungaran Barat Kabupaten Semarang. Mediagro, 9(2), 24–25.

Selang, C. A. . (2013). Bauran Pemasaran (Marketing Mix) Pengaruhnya Terhadap Loyalitas Konsumen Pada Fresh Mart Bahu Mall Manado. Emba, 1(3), 71–80.

Syamsudin Noor. (2014). Penerapan Analisis Swot Dalam Menentukan Strategi Pemasaran Daihatsu Luxio Di Malang. Jurnal Intekna, (2), 102–209.

Setyaningsih2, N. Dan I. (2011). Analisis Pemilihan Supplier Menggunakan Metode Analytic Hierarchy Process ( Ahp ). Jurnal Ilmiah Teknik Industri, 10(1), 7–13.

Yuniarti, R., Rahman, A., & Choiri, M. (2017). Strategi Pemasaran Pada Ukm Keripik Tempe Sanan Malang. Jurnal Teknik Industri, 14(2), 174. Https://Doi.Org/10.22219/Jtiumm.Vol14.No2.174-185

Yusriansyah, M. (2013). Karakteristik Pengusaha Industri Keripik Tempe Berbasis Produk Unggulan Di Kota Malang, 84, 487–492. Retrieved From Http://Ir.Obihiro.Ac.Jp/Dspace/Handle/10322/3933

Artikel paling banyak dibaca berdasarkan penulis yang sama

Artikel Serupa

1 2 3 4 5 6 > >> 

Anda juga bisa Mulai pencarian similarity tingkat lanjut untuk artikel ini.